JAG VILL INTE

Som ni kanske redan vet så är jag arbetslös för tillfället. Detta har jag varit sedan Maj månad. Men innan detta så arbetade jag inom vården vilket jag trivdes med väldigt mycket.

Jag tycker om att hjälpa gamla människor så gott jag kan. Man lär sig alltid något nytt av dem. Nu för tiden hör man nästan varje dag i massmedia hur dålig vården har blivit. Och detta måste jag nästan hålla med om, men om dom som bestämmer här i Sverige skulle ta sig en ordentlig tanke och ta sig en dag eller en månad att arbeta på ett Servicehus så skulle dom kanske få se hur verkligheten ser ut. Istället för att dra ner på folk överallt.

Jag skäms över mig och min yrkes titel när jag hör hur gamla människor bara blir överkörda. Och en sak är säker jag hoppas av hela mitt hjärta att jag aldrig får uppleva de hemska saker som en del av våra äldre får uppleva.

Det är ju trots allt dom som har byggt upp detta land. Då tycker jag att man ska bemöta dom med respekt och inte bara köra över dem.

Det finns naturligt vis personer inom vården som inte egentligen ska vara där på grund över hur dom behandlar människor, men det finns även guld personer som vet hur man ska beömta en äldre människa.

Nu har aftonbladet en artikelserie i veckan den ska jag följa med i.

Vill du bli gammal?????

Ha de gott....








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test