DENNA HAR JAG

Tjaba alla goa läsare. Nu har jag lyssnat på ytterligare en bok. Denna gång blev det Håkan Nesser Människa utan hund.

December i Kymlinge. Medlemmarna i familjen Hermansson samlas för att fira 105 års dagen. Pappa Karl Erik fyller 65, äldsta dottern Ebba 40. Men ingenting blir som de tänkt sig.Natten före den stora bemärkelsdagen går Robert, sonen i familjen och ökändis efter sin insats i dokusåpan "Fångarna på Koh Fuk", ut på en promenad och kommer aldrig tillbaka. Och nästa natt försvinner Ebbas son Henrik lika spårlöst.

Det är ett egenartat fall som den italiensättade kriminalinspektören Gunnar Barbarotti får ata hand om. Kan det vara en ren slump att två människor försvinner från samma familj och samma dress med ett dygns mellanrum? Finns det en plan? Finns det ett samband?.

För att lösa gåtan med vad som hände de där decembernätterna måste Barbarotti nå in i denna dysfunktionella familjs svartaste hemligheter, och göra det osynla synligt, och det utan att han önskar att det fanns en godartad högre makt at ty sig till i nödens stund.




Detta är den första boken i Serien om Gunnar Barbarotti.Den andra boken heter: En helt annan historia. Sen kommer den tredje och sista boken som heter: Berättelsen om Her Roos.

Mitt betyg:

Jag tycker boken var bra skriven, det var spännande handling. Jag har inte läst någon bok av Håkan Nesser tidigare men måste säga att han är en bra författare. Ska nu fortsätta med den andra boken i serien.

Ha de gott mina vänner.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test