JUL UTMANING

Denna julutmaning hittade jag hos: Blondie.  Naturligtvis hänger jag med på den. Gör den du oxå.....




Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare


Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!


Har du köpt en chokladkalender?                                                 

Nej inte en enda kalender


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Nej finns ingen att öppna.


Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Ja det kan var någon till jag måste köpa.


Till vem är det svårast att köpa till?

Min kära familj i Norbotten.


Dricker du alkoholfri glögg?

Från och till/ Både ja och nej


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Det kan jag inte påstå att jag gör.


Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Den har jag inte sett...


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Trolltider, Teskedsguman.


Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Jag kan inte komma på någon där.


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag & darling tillsammans.

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Samma svar som ovan.


Plastgran eller äkta
Plast.


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Både och.


Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Sverige.


Känner du någon julstämning nu?

Ja det blir mer och mer för varje dag.


När kom din julstämning?

  

När jag var och köpte julklapparna.

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Kring första Advent.

När julpyntar man?
Samma svar som ovan.


Skickar du julkort?
Ja via mobilen.


Vilken senap till skinkan?
Gästa bud senap.


Viktigaste på julbordet?
Skinka, köttbullar, vörtbröd, lax, jansons, sill, prinskorv, julmust.


Julmusik jag inte kan vara utan?
När juldagsmorgon glimmar.


Världens bästa jullåt?
När juldagsmorgon glimmar


Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd.

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Alladins gula, ischoklad, småplock godis.


Vilka traditioner har ni?
Umgås.

God mat

Lung & ro

Kalle

Tomten


Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slå in själv det är så roligt, halva nöjet med att ge.

Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta
 
Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Att i lung & ro kunna umgås med familjen.
  • Alla tända ljus.
  • Kärleken
  • Goda maten
  • Spänning över paket

5 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

•·         All stress och köphysteri

•·         Alla ensamma människor

•·         Alla som bråkar

•·         Alla som super bort julen

•·         All oro i världen





Alla som läser denna skall anta utmaningen i den mån man vill =)
Utmana sen dina bloggvänner!!!

Ha de gott..


Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

hejje!!! va roligt att du ville vara med!!!!

underbart sätt att lära känna nya bloggmänniskor=)

fast du gillar förstås äcklig senap =)



hoppas du får en alldeles underbar och fin jul!!!!

ha en fin kväll med!

kram

2008-12-10 @ 23:05:04
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Ninja

Hej, hej! Kikar in via Blondiie och Mirizen!

2008-12-11 @ 22:23:52
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test