HJÄLTE !!

Tjaba Bloggen igår kväll satt jag och såg på TV 3. Där visade dom ett program som heter Svenska Hjältar.  Det var ett samarbete mellan TV 3 och Aftonbladet. Där fick man se hur svenska medborgare fick ett pris för det hjältedåd som de utfört. Jag ska villigt erkänna att det rann lite tårar.

Jag letade upp ordet hjälte på Internet där stod följande:

”Hjälte är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära. Den kvinnliga motsvarigheten är en hjältinna. I Grekisk mytologi kallades hjältarna heroer varifrån många språk fått sitt ord för hjälte, liksom svenskan orden heroisk och heroism (hjältemod). De grekiska heroerna hade ofta gudomligt påbrå, vilket är vanligt även bland hjältar i andra mytologier.”

Jag började fundera på vad en hjälte är för mig. Och kom fram till följande lista:

Mamma: Tack för att du efter det pappa dog stöttade mig och mina syskon i vår stora sorg. Samt att du formade mig till den person jag är idag. Trots att du även hade din egen sorg så fanns du där för oss barn. Du är en av de starkaste kvinnorna jag känner. Även om jag som liten gjorde rackartyg så fanns du där för mig. Jag önskar dig all lycka tillsammans med H. Trots att det skiljer mil mellan oss, så finns du alltid i mina tankar och mitt hjärta. JAG ÄLSKAR DIG MAMMA.

Annica: Tack för att du är den tvillingsyster du är. Vi har upplevt en hel del tillsammans, allt från glädje till sorg. Du är den som har gett mig stöd i svåra stunder. Du är den som har funnits där när de hårda orden har haglat över mig. Du och jag kommer alltid ha ett speciellt band mellan oss. Jag önskar dig all lycka med din nya lya. JAG ÄLSKAR DIG ANNICA.

Susann: Tack för att du är den stora syster du är. Det skiljer knappt ett år mellan oss, men du är och förblir min storasyster. När jag var liten hade jag dig som förebild. Även om vi bråkade ibland. Men det gör ju alla syskon någon gång. Jag önskar dig all lycka inför det nya året. JAG ÄLSKAR DIG SUSANN.

E: Du är tjejen som har gett mig skinn på näsan. Du är den som gav mig en bamsekram och ett varmt välkommande den dagen jag flyttade till Stockholm. Jag önskar dig all lycka till i livet. JAG ÄLSKAR DIG E.

Darling: Ja vad kan jag säga. Du är den man som har gett mig den kärlek, som jag bara har drömt om. Du är den man som låter mig vara den jag är. Du är den man som ser mig för den jag är. Du är den som tröstar mig när jag är ledsen. Du är den man som skrattar tillsammans med mig. Du är den man som ger mig lusten att leva. Du är den man jag vill leva resten av mitt liv med. JAG ÄLSKAR DIG DARLING.

 

NI ÄR ALLA MINA HJÄLTAR ÄVEN OM JAG INTE HAR NÄMNT ER HÄR.

TACK FÖR ATT NI FINNS I MITT LIV.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test