DETTA LIV

Godmorgon mina solstrålar. Hur är läget??

Här är allt bara bra. Sitter här och njuter av morgonkaffet. En tanke snurrar i mitt huvud. En som bara dök upp så där helt plötsligt.

Vad är mitt liv???

Har jag allt jag behöver?

Jag har under hela min skoltid så länge jag kan minnas blivit mobbad. Min så kallade klass kompisar har kallat mig och min tvillingsyster både det ena och det andra. Allt från: Tvillingen, Bachlund, pannben. Och gud vet vad. Men detta har satt djupa sår i min själ och mitt hjärta.

Jag hatar allt med mobbning. Varför ska man inte kunna få vara den man är, utan att bli hatad för det. Det är inte roligt att varje dag få veta att man inte duger. Min känsla är ibland att Person A inte tycker om mig för den jag är, så vet Person B med all säkerhet om det och bara därför så tycker inte Person B om mig heller. Även om inte Person A & B känner varandra.

Okej jag är inte Guds bästa, men för den delen ska jag väl ändå kunna få vara den jag är, utan att bli kallad både det ena och det andra. Vi är alla olika på denna jord, vi är alla lika mycket värda, hur än vi lever våra liv.

INGEN ÄR BÄTTRE ÄN DEN ANDRA.

Denna mobbning har satt så djupa sår i mig att jag ständigt tänker på hur jag är inför andra. Det känns som att alla även om dom inte vet vem jag är så ogillar dom mig.

Jag är den jag är och det är jag STOLT över.

För några år sedan var det en tjej som sa till mig en mycket bra sak och den försöker jag nu leva efter. Jag hade berättat för henne hur jag hade upplevt denna mobbning, hur jag kände mig, vad mobbningen gjorde med mig. OCh då sa hon följande:

SPOTTA INTE PÅ DIG SJÄLV.

Jag tänkte vad menar hon? Sen förstod jag att jag ska inte låta andra människor trycka ner mig bara för att dom inte tycker om mig.

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva kärleken. Nu lever jag med en man som ser mig för den jag är. Och han älskar mig med mina fel och mina brister. Han låter mig vara den jag är. Han betyder så mycket för mig att det kan jag aldrig förklara.

JAG ÄLSKAR DIG DARLING AV HELA MITT HJÄRTA OCH MER DÄRTILL.

Jag har allt jag behöver för att fortsätta leva mitt liv. Jag har en man som älskar mig, jag har en bostad, jag har kläder på min kropp, jag har mat i magen, jag har min familj.

Massor med kramar till er alla....





Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: SPana in www.designadinblogg.se så får du svar på din fråga : )

2008-07-03 @ 11:44:41
URL: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test