ANNA MIN ÄLSKADE

Jag har precis läst ut boken "Anna min älskade". Den är skriven av författaren Magnus Utvik. Det är en gripande bok som jag verkligen rekomendera.





Bokens Titel: Anna min älskade
Författare: Magnus Utvik
Förlag: Månpocket

Beskrivning:

"En stark, drabbande och viktig bok" Helsingborgs Dagblad

Det är sommar och solen steker över Stockholm. I Midsommarkransen sitter Marcus och Anna i sin lägenhet med persiennerna neddragna. De har just fått veta att Anna har cancer. Livmoderhalscancer. En cancerform där dödligheten är en på tre. Kommer Anna att dö, tjugonio år gammal?

Anna, min älskade är en drabbande och sorglig berättelse - byggd på egna erfarenheter - om ett ungt pars kamp mot cancer och barnlöshet. Men mest av allt är det en bok som skänker både hopp och tröst och som aldrig tillåter oss att tvivla på kärleken.

"Anna, min älskade är en tromb av känslor" Uppsala nya tidning

"En bok om att vara anhörig, att stå utanför och att inte räcka till" Dagens Nyheter

Text lånad från Adlibris

Betyg: 3/5

Ha de gott..


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

vad kul att du fortsätter följa mig!!

hoppas allt är bra med dig vännen!



kram!

2009-07-31 @ 21:12:18
URL: http://mammabloggarna.se/fruevelina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test