LITEN RESA

Tjaba alla goa. Som ni kanske ser så har det blivit lite förändringar bloggen. Det är min plastdotter Elin som har hjälpt mig ikväll. Tänk att det ska vara så inveklat att fixa till bloggen. Men jag är supernöjd. Musiken som spelas är några av mina favoriter. Sen finns det en liten nedräkning till den dagen jag blir 40 år. Samt en ny bakgrund.

I Onsdags tog vi jag Danne en liten biltur fram och tillbaka till Dalarna. Först var vi förbi Nusnäs där dom tillverkar de berömda Dalahästarna. Det fanns även till försäljning men vi köpte ingenting. Det var kul att se på hur dom arbetade fram dessa dalahästa r.

Sen efter det bar det iväg till Mora närmare bestämt målgången i Vasaloppet. Det var en mäktigt känsla att stå precis under målet där dom åker varje år. Danne fotade mig där.

Här nedan följer lite av det vi fotade:



Jag står under en Dalahäst.
(foto Danne)



Jag sitter på en liten Dalahäst.
(foto Danne)



En kvinna som målar en Dalahäst. Det gäller att vara stadig på handen.
(foto Danne)



Målade Dalagrisar. Dom var jättesöta.
(foto Danne)



Träskor i alla olika färger.
(foto Danne)



Danne the man.
(foto jag)



Jag sitter på en av många Dalahästar.
(foto Danne)



I detta hus hann vi inte gå in i. Men jag tror det var ett museum.
(foto Danne)



Jag kom i mål.
(foto Danne)



Samma kommentar som ovan.
(foto Danne)



Kommentar onödig.
(foto Danne)

Jag kan avsluta med att tala om att det var en kanonskön och härlig dag. Vi var hemma i Stockholm klockan 23: 30.

Ha de gott....


Kommentarer
Postat av: Annica

Tjena syster jag är sömnlös pga benvärk, tur radion & datorn finns. Vilken *Otroligt* fin blogg sida du har + alla bilder säger bara **Snyggt**

2009-08-22 @ 04:14:22
URL: http://ajtablogg.se
Postat av: Elin

Hej Anneli!

Kolla in mitt nya utseende och säg vad du tycker om de två boxarna, är det något du vill ha?

2009-08-23 @ 23:37:45
URL: http://strawberrylipgloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test