VACKER UTAN SPACKEL ? ?

Nu har jag en liten fundra. Och ni som inte vet vad ordet fundra betyder så är det en förkortning på ordet FUNDERING.


Här kommer min fundra!


Jag är en tjej som är relativt nöjd över mitt utseende, jag har bara ett litet problem.
Jag vet inte hur jag ska sminka mig.

Det finns en massa bloggar där det är tjejer som skriver och berättar om vilket smink som dom använder.

Jag kan villigt erkänna att jag är lite avundsjuk på dem som är vackrare än mig. Nu vet jag att jag ska vara nöjd med mig själv, men det finns stunder då jag inte är det.


Till exempel om jag ska bort eller väntar främmande. Så vill jag naturligtvis se något repsentabel ut i fejset. Då händer det faktiskt att jag sminkar mig,. Men det är långt mellan gångerna, men nu till problemet :


"jag kan inte sminka mig utan att sedan se ut som en påskkärring".


Sen finns det ju miljontals med sminkmärken och färger, och jag vet inte ens vilken färg jag passar i eller vilket märke som är bäst. För att inte tala om Foundation och allt annat man behöver då fattar jag NADA...


"Finns det någon vänlig själ där ute i bloggen som kan hjälpa en liten "sminknörd" som mig med vad jag ska göra för att sminka mig bra, både vad gäller vardags make up och fest make up?????"


Tack på förhand

Smoggen


Kommentarer
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Jag har samma problem som du med sminket, men jag ska på en färganalys om någon månad där man får tips om hur man ska sminka sig och i vilka färger man passar bäst :)

2008-03-03 @ 21:25:11
URL: http://mimmisdesign.blogg.se
Postat av: A

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig för jag använder mest lite ögonskugga och maskara.... Inga foundations här inte. Tycker mest jag ser konstig ut då =/. Nån gång ibland tar jag lite rouge och då har jag en brunrosa som jag pudrar på med en stor borste.... Då blir det bara lite.

2008-03-03 @ 21:28:45
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: christel

Har nog inte så värst många goda råd o ge dig, sminkar mig så gott som aldrig själv, det enda jag gjort tidigare var sola i solarie så jag brukar vara brun som en pepparkaka vid detta laget men inte ens det vågar jag nu när cancern fått fäste.. Vill önska dig en go dag i alla fall o hoppas att ni får lite sol på er däruppe här e det kallt som bara den. Va rädd om dig Kram christel

2008-03-04 @ 08:07:02
URL: http://kristallens.blogg.se
Postat av: Anke

Här finns en påsk-kärring till. Det blir maskara och lite rouge ibland. Det finns olika butiker tex Kicks eller Face som man kan boka tid hos för sminkning. Makeup store är ett annat sådan ställe. Den sistnämnda tar ca 500 kr och då blir du sminkad och sen får du med dig de produkter som de använt hem. Mina tonårsdöttrar ska få gå ditt när de fyller år nästa gång och om de är nöjda ska jag också prova på att går dit. Det skulle vara kul att kunna göra en sk vardags makeup som gör att man inte känner sig spacklad utan bara fräsch.
Jag ska börja med att lapa sol nu när den börjar lysa lite mer frekvent. Lite nya fräknar piggar alltid upp.
Må gott !
Kram Anke

2008-03-05 @ 13:14:28
URL: http://maginaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test