KÅSERIER...

PÅ HEMMET

Ja, nu är jag gammal och sitter på hemmet.
Och Karlsson och Svensson dom sitter breve.
Och Svea hon sitter på byrån i ramen och
ungdomarna kommer till jul, ska ni se.

Och dagarna här
dom är lika som bär.
Och tiden stor stilla fast timmarna går
och Johan han hostar och spottar i hörnen
och Tilda hon har sina sår.

Först ska vi sova och sen ska vi vakna
och så ska vi sköta vår mage galant.
Och så ska vi ta våra piller för värken
jag tycker att syster här är en fjant.

Sen ska vi väva och sen ska vi knyta
en rya så ful att ingen vill ha´n.
Sen ska vi sitta snällt här coh putsa
på tomtar och bockar, dom liknar ju fan.

Oc först är det månda´
och sen är det tisda´.
Sen är det onsda´
och då är det dags.
För då kommer doktorn
och klämmer och frågar
och då ska man svara och vara till lags.

Och sen blir det torsda´
och då får vi ärter.
Och sen får vi pannkaka me´om vi vill
och det är ju gott.
men jag skulle nog önska att jag nån gång
finge en sup och en sill.

Och sen kommer freda´n och lörda´n
och prästen.
Man kan inte säga att folk här är le ´a
men fast vi får andakt och tårta på sönda´n
så önskar jag sutte´på byrån me´Svea.

Av:
Christer Johansson Skinskatteberg

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det tragiska är att det tyvärr stämmer rätt så bra det där... jag jobbar ju på ett äldreboende. Fast jag försöker göra vardagen meningsfull för dem.

Ha en fin dag!

2008-07-14 @ 09:21:47
URL: http://glansigyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test