NU BLIR JAG FÖRBANNAD ! !

Jag har nyligen läst en artikel i Aftonbladet. Artikeln handlade om en 13 årig tjej vid namn Sanna. Som under många år i skolan blivit utsatt för mobbning. Hon har även försökt att ta sitt eget liv, detta på grund av att hennes mobbare tyckte det skulle vara bättre om hon inte fanns.

Hur in i HEL......TE kan det bara få vara så. Jag blir skogstokig. Jag har själv blivit utsatt för mobbning, och det är bland det värsta jag vet.

Tänk att människor inte kan få vara den dom vill vara, utan att bli trakaserad för det. Nej fy fan, säger jag.

Det tar ont i mitt hjärta att bara höra talas om mobbning.

Att bli utsatt för mobbning kan sätta så djupa sår i ens hjärta så det går aldrig bort.

Räcker det inte med att man varje dag via massmedia får höra hur man ska banta efter någon sorts diet för att kunna se ut som en fotomodell.

Här kan ni läsa Aftonbladets artikel.


Kommentarer
Postat av: christel

Kan bara hålla med....Samhället e sjuk idag...Man måste se ut på ett visst sätt...vara på ett visst sätt...smal..snygg...sexig...och lite intelligent...Det e så utseendefixerat i dag så det liknar ingenting...Stackars tonåringar som lever under denna ständiga press...Jag e gammal men tro mig...jag fick minsann känna av sånt i mitt andra förhållande psykiskt knäckande....Nej man e den man e...o skönheten kommer från insidan, samma med mobbing...mobbarna har som regel ett taskigt självförtroende o känner sig starka om dom kan trycka ner nån annan...Detta är ett stort problem och jag förstår dig....Att bli mobbad sätter sina spår för resten av livet....Ha nu en go fredag vi hörs sökert igen Kram christel

2008-02-29 @ 08:11:17
URL: http://kristallens.blogg.se
Postat av: Anke

Hej och godmorgon! Vad kul med nytt besök på min sida. Välkommen! Tack för tipset om hjälp med sidan. Sak kolla där lite senare idag.
Håller helt med dig i ditt inlägg ovan. Mobbing är blande det värsta som finns. Ingen som inte blivit utsatt kan förstå hur fruktansvärt det är. Jag har varit skonad men jag har bekanta som råkat illa ut i barndommen.
Måste börja jobba nu. Hoppas vi hörs fler gånger.
Kram Anke

2008-02-29 @ 08:18:52
URL: http://maginaa.blogg.se
Postat av: evelina

helt rätt, mobbning är helt SJUKT onödigt!!! och visst är det så att det sitter kvar länge, länge... man formas ju till människa genom allt man går igenom när man är yngre. men oftast är det ju till och med så att det är mobbarna som har något problem, att de mår dåligt över nåt eller har dålig självkänsla. det är dom som har problem!

kram

2008-02-29 @ 09:45:00
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test