ENKÄT

Hittade en enkät hos BIM.

Här följer den:

01. Hur länge har du bloggat?
Ja det är väl 3 månader bara.


02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Det har jag inte tänkt på.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Bland de första jag läste var Evelina. Hon är en väldigt gullig tjej som jag har fastnat för. Den läser jag praktiskt taget varje dag.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag försöker att lägga in lite mer fotografier nu än tidigare. 
 

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har faktiskt inte räknat dem, men det är en del.

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det flesta jag läser är dagboksbloggar.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Det kan jag inte svara på.


08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Samma svar som ovan.

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ärligt talat så vet jag inte. Men jag tror inte dom bryr sig om det.


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Kan jag inte svara på.


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, det tycker jag. Jag vet vad jag vill berätta och vad jag vill hålla för mig själv. Jag är väldigt öppen och personlig, men naturligtvis finns det saker som jag inte bloggar om.


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Jag skulle aldrig berätta om något privat som handlar om mina nära och kära utan att höra med dem först.


13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver för min egen del, och inte för att jag är tvungen. Om det jag sen skriver kan hjälpa någon annan så är jag bara glad för det.


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, men inte helt och hållet men man kan nog känna igen sig själv i en del av det folk skriver. Samtidigt tror jag att det jag skriver kan hjälpa någon annan, som kanske mår dåligt över något. Det är alltid en fördel.




15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har inte hänt, ännu.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja om man är allt för personlig, så kan man säkert åka illa ut. Det är ju internet det handlar om.


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej inte vad jag kan komma ihåg just nu i alla fall.


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej inte alls. Jag tycker inte om att vara elak med människor som jag inte känner. Jag anser att jag har ingen rättighet till att vara snacka skit om andra som jag inte känner.


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag känner mig inte tvungen att blogga varje dag. Jag skriver när jag har lust. Men läser bloggar gör jag varje dag .


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja, det tror jag absolut.


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja det tror jag med all säkerhet.  

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har blivit mer ärlig mot mig själv. Samt har jag via bloggandet lärt känna nya människor, vilket alltid är roligt tycker jag.


23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har lärt mig att många människor skriver i sin ensamhet, det gör mig ledsen.


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Jag tycker det är roligare om den som vill svara på enkäten, gör det av egen fri vilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test